最近愛上這首歌。

副歌部份,堪稱該首歌曲的精髓,內容大意是「假如我離開這世界,請忘記我所犯的錯, 讓我留下值得人緬懷的事蹟;當你想起我時,請好好地記得我所有美好的部分,至於其他的,就都忘了吧!」

「When my time comes」指的是「當我大限已到時」; 但我相信,人生中許多時刻,遭逢「我執」的瓶頸時,Leave Out All The Rest的瀟灑情懷,是最直接的解答。

「Leave Out All The Rest」,是不是許多人一生中不斷在學習,卻始終不及格的功課?

還在學習階段的人,或許也不必太著急或感嘆,說不定,和真正大限已到才有此體悟的人相比,及早學習的人,已正在累積圓融的智慧,一點一滴地。

也許只有Linkin Park渾厚、爆發力十足的歌聲,才能唱出這種豪氣和灑脫?(笑)

Linkin Park的現場唱功,的確一流,動聽的程度完全不下於Album Version啊~



I dreamed I was missing, you were so scared
But no one would listen, cause no one else cared
After my dreaming, I woke with this fear
What am I leaving when I'm done here?

So if you're asking me, I want you to know


When my time comes, forget the wrong that I've done
Help me leave behind some reasons to be missed

Don't resent me, and when you're feeling empty
Keep me in your memory, leave out all the rest


Leave out all the rest, don't be afraid
I've taken my beating, I've shared what I made


I'm strong on the surface, not all the way through

I've never been perfect, but neither have you

Forgetting all the hurt inside you've learned to hide so well
Pretending someone else can come and save me from myself
I can't be who you are



arrow
arrow
    全站熱搜

    wonderwhy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()